2000’li Yıllar ve Tuzla’dan Köpürtülen Kara Haberler!.

2004 ve 2010 yılları arasında neredeyse her gün, İstanbul  tersane bölgesinden gelen  kaza ve ölüm haberleri ile uyanıyorduk!. Aman Allah’ın ne günlerdi!. Ve mezkur  haberler malum medya üzerinden her daim köpürtülüyordu!. Yalan veya doğru tersane kaza haberleri ile gündem sürekli meşgul ediyordu!. Peki, neden?!. Küresel güçler kontrolündeki işbirlikçi medya,  Türk Devletinin, Kadim Türk Devlet Aklı nezaretindeki, Mavi Vatan stratejik hamlelerine  matuf, Milli Gemi projesini baltalamak veya durdurabilmek için her yolu deniyordu!.  Acaba neden?!. 

Mavi Vatan, Türkiye’nin Karadeniz, Marmara, Ege ve Akdeniz’deki sınırlarını belirleyen, Türkiye ve bölge halklarının hak ve egemenliğini içeren deniz alanları olarak görülmektedir!. Türk Devleti; 2000’li yıllarda köpürtülen Tuzla’daki tersane kaza haberleri ile denizlerde ki iddiaları ve gemi inşasından vazgeçmiş olsa idi, bugün için neler gelebilirdi, sadece düşünelim!  Veya,  ülke  olarak Antalya sahil   kıyıları ve körfezine sıkıştırılmış, hapsedilmiş  bir Türk Devleti ile baş başa kalabilirdik!.

Peki, 2000’li yıllarda Tuzla tersane bölgesinde neler olmuş, kabaca bir bakalım!. 2004 – 2010 yılları arasında, gemi inşa sektöründe iş kazaları yaşanmıştır!.  Tersanelerde yaşanan iş kazaları sadece Türkiye’nin değil, gemi inşa sektörü olan diğer ülkelerin de birincil sorunudur!. Türkiye’de ve Dünyada ivme kazanan gemi inşa sanayi 2007 – 2008 yıllarında rekor seviyede üretim gerçekleştirmiştir.

Dünya sipariş sıralamasında en önlere çıkma başarısı gösteren  Türkiye’deki tersaneler, tanker siparişlerini 207 adede çıkararak 4 kattan fazla arttırmıştır!. 1998 – 2002 arasında tersanelerimizde,  142 adet gemi teslim ederken, 2003 – 2007 yılları arasında 409 adet gemi teslim etmiştir!. Ekonomi ve istihdam anlamında yaşanan bu olumlu tablo maalesef meydana gelen iş kazaları ve ölümlerin gölgesinde kalmıştır!.

İşte tam da Tuzla Tersane bölgesinden gelen veya köpürtülen kara propaganda haberler, MİLGEM projesinin start aldığı ve inşasına da başlanılan tarihtir! Peki, nedir MİLGEM projesi?!. MiLGEM; Türk Silahlı Kuvvetleri, Savunma Sanayi Başkanlığı ve Savunma Teknolojileri Mühendislik arasında;  2006 yılında, Prototip Gemi Dizayn Hizmetleri ve Platform İnşa ve Donatım Malzeme ve Hizmetlerinin Tedarik Sözleşmesi, revize edilerek yeniden imzalanmıştır.

SSB ve Deniz Kuvvetleri Komutanlığının ortaya koyduğu vizyon ve kararlı tutum ile gerçekleşen, Türkiye’nin milli imkanlarının azami oranda kullandığı Milli Gemi Projesi kapsamında, Türkiye’de ilk defa günümüz teknolojisine uygun, yüksek standartlara sahip, komplike su üstü harp gemi ve gemileri, özellikle de araştırma sismik gemilerinin dizayn ve entegrasyonu yerli sanayinin desteği ile milli imkanlar kullanılarak gerçekleştirilmiştir!.

MİLGEM ya da Milli Gemi, Türkiye Cumhuriyeti Devletinin ulusal bir savaş gemi programıdır!. Türk Deniz Kuvvetleri tarafından yönetilen proje, keşif, gözetleme, erken uyarı, denizaltı karşıtı savaş, yüzeyden yüzeye savaş, yüzeyden havaya savaş ve amfibi operasyonlar dahil olmak üzere bir dizi görevde kullanılabilecek çok amaçlı korvet ve firkateynler geliştirmeyi hedeflemektedir!. 1990’ların ortalarında Türk Donanması, tamamen yerli bir korvet tasarlamak, geliştirmek ve inşa etmek için ulusal kaynakları araştırıyordu!. 2004 yılında İstanbul Tersane Komutanlığı, tasarım, mühendislik ve inşaat projelerini yürütmek ve koordine etmek için MİLGEM Proje Ofisini kurmuştur!. 2005 yılında İstanbul Tersane Komutanlığı, MİLGEM projesinin ilk gemisi TCG Heybeli adanın yapım çalışmalarına başlanmış ve diğerlerine bir bir takip etmiştir!.   

MİLGEM Projesinde bugün gelinen durum itibarı ile gemi inşa ve donatımında kullanılan malzeme, cihaz ve sistemler değer olarak % 70 oranında yerli sanayi imkanları ile karşılanmış ve bu oran kalem bazında % 80 dolayındadır. Küçük boyutlu alımlar için 212 firma ile çalışmalar yürütülmüş, hizmet ve materyal tedariki konusunda özel sektör sanayicisi ile toplam 75 firma ile ana sözleşme yapılmış ve yaklaşık 9200 kalem malzeme tedarik edilmiştir. TCG HEYBELİ ADA 27 Eylül 2011 tarihinde, İkinci Gemi TCG BÜYÜK ADA 27 Eylül 2013 tarihinde, TCG BURGAZ ADA 4 Kasım 2018 tarihinden itibaren hizmete girmiş ve Dz. K.K.lığı bünyesinde görev yapmaya başlamıştır. TCG KINALI ADA 03 Temmuz 2017 tarihlerinde denize indirilmiş olup, hali hazırda,  TCG Anadolu Amfibi hücum gemileri de donatım faaliyetlerine devam edilmektedir!

Yayınlayan

ahmetunver

Ahmet Ünver; İletişim Uzmanı; İletişim, Kurumsal İletişim, Halkla İlişkiler, Reklam, Marka, Marka Yönetimi, Marka İletişimi, Kurumsal İtibar, Kurumsal İtibar Yönetimi

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir