Sopayla KİLİME Vuranın Gayesi!

Siyaset dünyası veya arenasında, bir kişiyi ya da bir siyasi liderin diğer bir parti liderini, ağır eleştiri ve karalamalarına muhatap kıldığına şahit oluruz! Neden diye sormadan geçemiyoruz!

Peki, bu kişiler arasında kan davası yok ise ve eleştirilen ya da karalanan kişi de vatan haini değilse, bu kadar ağır eleştiri veya karalamanın gayesi ve hedefi nedir? Kimin işine yaramaktadır? Buradan kim veya kimler,  nasıl işine yarar diye sorular aklımıza geliyor!

Pazarlama, Pazarlama İletişimi, Marka, Marka Yönetimi, Reklam ve PR çalışmalarının temel kuralı; Reklam ya da PR çalışmasının kurum veya marka adına, iyisi ya da kötüsü olmaz! Peki, durum veya sonuç gerçekten böyle midir?

Kitlelere bir şeyin ne kadar kötü olduğunu söylerseniz, sonuçta öyle bir şeyin varlığını haber vermiş oluruz! İletişim, Reklam ve PR çalışmasının temel hedefi;  ürün, marka, kurum, kişi veya hizmet hakkında hedef kitleye bilgilendirme yapmaktır! Karalama ile rakip, marka ve ürünün bilinirliğine hizmet etmiş olmaktadır!

Peki,  günün her saati rakibi tarafından kötülenen, eleştirilen veya karalanan bir marka, bir kişi ya da bir kurum bu durumdan ne kadar etkileniyor? Ya da kitleler böyle bir duruma nasıl bir tepki veriyor?

Siyasi rakip tarafından yapılan karalama, eleştiri, bilgilendirme veya yönlendirme süreci neden ve nasıl olmaktadır? Ya da şöyle devam edelim! Siyasi rakip bu işi bilinçli veya kasıtlı bir şekilde, kitleleri karşı tarafa bloke ya da konsolide etmek için yapıyor olabilir mi? Neden olmasın? Başkaca ne gibi bir hedefi olabilir ki? Siyaset tek bir gaye için yapılır;  partinizi iktidar yapmak!

19. yüzyılda, Amerikan Show Man Phineas’ın ortaya attığı kötü reklam yoktur görüşü, 20. Yüzyılda Amerikan gazeteleri tarafından zekice yapılırsa her reklam iyidir şeklinde destek görmüştür! 

Ünlü yazar Oscar Wilde bu konuda;  konuşulmaktan daha kötü olan tek şey konuşulmamaktır, diyor! Yani rakibin sizi konuşması, eleştirmesi ya da kötülemesi de bir reklam ve PR çalışmasıdır! Peki, bu süreç planlı bir şekilde, ürün veya kişi, kitleler nezdinde parlatmak veya bilgilendirmek adına yapılıyor olabilir mi?

Stanford Üniversitesi’nde Profesör Alan Sorensen,  mezkûr sorunun cevabını merak ederek bir araştırma yapmıştır! New York Times gazetesindeki kitap yorumları üzerine bir inceleme yapmış ve eleştiriler olumsuz yönde olsa da, eleştiri yapılan kitapların satışında % 42 oranında bir artış yaşandığı tespit edilmiştir!

Peki, böyle bir işlem, siyasetteki güçlü rakibiniz tarafından bilinçli bir şekilde yapılıyorsa, ne düşünmek gerekir? Siyasi rakibinizin gerçek niyeti sizi kötülemek veya karalamak mıdır? Yoksa, kitleler nezdinde sizi parlatmak ve yaklaşmakta olan bir seçimde kitlelerin bir şekilde sizin partinize yönelik bloke veya konsolide etmek için yapılıyor olabilir mi?

Böyle bir süreç veya işlem, Kadim bir Akıl tarafından planlı bir şekilde yapılıyor olabilir mi? Neden olmasın?

Kadim Anadolu diyarı ve dünyanın merkez üssü konumunda ki Türkiye’de, Kadim Türk Devlet Aklının içinde olmadığı bir plan, bir hesap ya da bilgilendirme, yönlendirme kimin işine yarayacaktır? Ya da hangi dış güçler bu işe müdahil olacaktır? Böyle bir durumda ülkeniz ne durumda kalacaktır?

Üzülme! Der;  Hz. Mevlana ve devam eder;

Bir yandan korku,

Bir yandan ümidin varsa,

İki kanatlı olursun,

Tek kanatla uçulmaz zaten.

Sopayla kilime vuranın gayesi,

Kilimi dövmek değil,

Kilimin tozunu almaktır.

Allah sana sıkıntı vermekle,

Tozunu, kirini alır.

Niye kederlenirsin?

Taş taşlıktan geçmedikçe,

Parmaklara yüzük olamaz.

Yüzük olmak dileyen taş,

Ezilmeyi yontulmayı göze almalıdır!  ( Hz. Mevlana )

Yayınlayan

ahmetunver

Ahmet Ünver; İletişim Uzmanı; İletişim, Kurumsal İletişim, Halkla İlişkiler, Reklam, Marka, Marka Yönetimi, Marka İletişimi, Kurumsal İtibar, Kurumsal İtibar Yönetimi

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir