Elveda Ya Şehri Ramazan!

Ramazan ayının gölgesi üzerimize düşmeye başladığı günlerde,  insanlarımız da, bu ramazan da havalar çok sıcak olacak;  orucumu nasıl tutacağım, günler nasıl geçecek, şekerim, tansiyonum var, ne yapsam ki ile başlayan sohbetleri çok duyarız.  Ramazan ayı girer ve bu tansiyonu, şekeri olan dostlarımız, Allah’ın izni ve yardımı ile de oruçlarını sağlıklı bir şekilde tutmaya çalışırlar. Niyet halis olunca tabii ki Allah da bir kolaylıklar sağlıyor. Ramazan ayında neredeyse üşüdük. Havalar tahmin edildiği şekilde Tunus sıcakları da gelmedi. Allah; tutmuş olduğumuz oruçlarımızı,  teravihlerimizi, Kur’an tilavetlerimizi, ibadetlerimi, sadakalarımızı ve fitrelerimizi dergâhı izzetinde Kabul eylesin. Allah; Daha nice Ramazan aylarına da sağlıklı bir şekilde erişebilmeyi de cümlemize nasip eylesin; Âmin!

Ramazan ayının çok önemli bir özelliği, dostlar ve kurumlar arasında ki iftar ve sahur ikramlarının da zirveye çıkmış olmasıdır. Aynı gün birden fazla iftar ve sahur davetlerinin çakışması ile de dostların birbirlerine karşı kırıldıklarına da şahit olmaktayız; Benim ikramıma neden katılamadın, gelemedin şeklinde! Ben de bu Ramazan ayında ki dost ve ihtiyaç sahiplerine olan  ikramdan kaynaklı sevaba nail olmak istemiştim.. Gönül birlikte olmak istemesine rağmen,  aynı güne kesişen davetlerin fazlalığından kaynaklı hepsine de katılmak tabii ki mümkün değildir. Yılın 360 günü yardım ve ikramlarda bulunan firma ve kurumalarımız bu mübarek ayda daha fazla bir ikramda bulunma ve hediyeleşmek için neredeyse birbirleri ile yarışır konumda olmalarıdır. Mübarek Ramazan ayında,  tamamen Allah’ın rızasını kazanma yarışına katılan kişi ve kurumlarımızın yapmış oldukları ikram ve yardımları da Allah kabul eylesin, mizanlarına hasenat olarak koysun; Âmin!

Ramazan ayının bir başka özelliği de sahur vaktine kadar açık olan cafe vb. mekânlardaki tadına doyum olmaz dost meclislerindeki sohbetlerdir. Bazılarımız bu durumdan rahatsız olsa da, bazen tatlı bir şekilde eleştirsek de, Ramazan ayının bir başka özelliği ve güzelliği de bu mekânlarda ki dostlar ile yapılan koyu ve sahura kadar uzayıp giden sohbetlerdir. Bu sohbetler de tabii ki bazen şehrin gündemi ile ilgili olurken,  bazen de şehrin siyaseti, bazen şehirdeki aksaklıklar ve çoğunlukla da Ramazan ayının özelliği olan iftar ve sahur ikramlarının bol, bereketli ve lezzetli olmasına ve teravihlerin nerede hızlı ve nasıl kılındığına kadar gelir dayanır. Dedik ya; Ramazan bolluğu, bereketi, nuru, feyzi,  teravihi, iftarı, sahuru, ikramları ve dost meclislerinde ki sohbetleri ile birlikte gelir…

Ramazan ayının son günlerini idrak ediyoruz; Yarın Arefe!  Bayramdan önce ki güne verilen mübarek bir isimdir. Bu gün de özellikle Bayram günü, eş dost ziyaretlerinde ki yapılacak olan ikramlar için alışverişler edilir ve evlerimizde de tatlı bir telaş vardır; Tatlılar, börekler vb. hazırlıklar için…  Bu günün en büyük özelliği, çocuklar ve gençlerimiz için de çok manidar gördüğüm tarafı, gelenek haline gelmiş bulunan, Kabir ziyaretleridir. Ahirete intikal etmiş olan, Anne, baba ve tüm akraba-ü taallukat için Dualar edilir, Sonsuz Kudret Sahibi olan Allah’tan bu gün hürmetine varsa günahlarının AF olunması için yalvarılır, yakarılır ve Dualar edilir.  Dünya hayatının geçici olduğu, bir gün her yaşayan fani gibi bizlerin de buralarda olacağı tefekkürü ile de bireysel olarak dersler çıkarılmaya çalışılır. Birey için, İnsan için;  Dünya’daki bulunan her şey bir uyanma, bir tefekkür ve bir tezekkür vesilesi olduğunu da buyurmaktadır, Hz. Allah.

Sonsuz Kudret sahibi Yüce Allah; Bu Ramazan ve her Ramazanı,  son Ramazan ayımız olarak bilmemizi, her bir manası ile de huzur ve huşu içinde idrak ettiği, nurundan ve feyzinden müstefit olduğu  kullarından eylemesini dilerim. Daha nice nice Ramazan aylarına da Sağlıklı bir şekilde erişebilmeyi de nasip eylesin. Ramazan Bayramımız Mübarek olsun. Hayırlı, Sağlıklı ve Huzurlu ve Mutlu bir  Bayram  dilerim.  ÂMİN!

 

Yayınlayan

ahmetunver

Ahmet Ünver; İletişim Uzmanı; İletişim, Kurumsal İletişim, Halkla İlişkiler, Reklam, Marka, Marka Yönetimi, Marka İletişimi, Kurumsal İtibar, Kurumsal İtibar Yönetimi

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir