Yeni bir KÜRESEL DENGE LOADİNG

Küresel iki EKOL arasında ki HEGEMONYA mücadelesi, hem bölgeyi ve hem de dünyayı, ekonomik ve siyasi olarak şekillendirecektir.

Küresel iki EKOL, çıkarları örtüşmediği dönemlerde, farklı hareket eder. Çıkarlar ve paylaşım konusunda uzlaşma olduğu dönemlerde ise birlikte hareket eder.

Mesele ÇIKARLAR zaviyesinde ortak paydada buluşabilmek. Aksi halde, dünya halkları ve özellikle de ÇIKARLARININ olduğu bölgelerde, yandı gülüm keten helva, demektir.

Çıkarlar ve Paylaşım, dünya siyaset sistematiği – düzeni ve dengesinin yazılı olmayan kurallarıdır.

Gazze ve Suriye meselesi ya da insanlık dramını da, bu şekilde okumak gerekir.

Yeni dünya sistematiği çerçevesinde; Dünya, bölge ve ülkemizde; Ekonomik ve Siyasi değişimlere hazır olmak gerekir.

Peki, Küresel iki EKOL arasında ki HEGEMONYA mücadelesi, bir 3. Dünya Savaşı ya da Dünya TİCARET SAVAŞLARINA sebebiyet verebilir mi?

Küçük çapta vesayet ya da vekalet orduları üzerinden olabilir. Fakat Büyük çapta bir savaş kesinlikle olmaz.

Dünya ve özellikle de bölgemiz, yüz yıl önce olduğu gibi küresel iki EKOL maharetiyle, yeniden bir paylaşım mücadelesine sahne olmaktadır.

Arka planda yeni bir SYKES – PİCOT Anlaşması hazırlanmaktadır. Anlaşma maddelerinde sorunlar yaşanmaktadır. Ortak bir nokta da buluşulduğu an her şey NORMALE dönecektir.

Küresel iki EKOL, bölgemiz ve ülkemizde, işbirlikçileri üzerinden, resmen tepinmektedir.

Küresel iki EKOL, bölgemizdeki ETKİ ve GÜCÜ, BİR DÖNEM, biri ” IN” olurken, BAŞKA BİR DÖNEM DE, bir diğeri, ”OUT” olmak zorundadır.

Bölge ülkeleri, Küresel iki EKOL arasında, bölgenin BARIŞI – HUZURU ve KALKINMA adına, DENGE politikası yürütür.

Yaşadığımız; SOSYAL – SİYASİ ve EKONOMİK türbülansı, Küresel iki EKOL arasında yeni bir KÜRESEL DENGE LOADİNG çerçevesinde okumak gerekir!

İnsanlar ölmüş, toplumsal kaos ve ekonomiler sarsılmış, ülkeler tarumar edilmiş, Kimin umurunda?

Siyasi Değişimler ve akabinde gelen restorasyon ile normalleşme süreci başlayacaktır!

Yayınlayan

ahmetunver

Ahmet Ünver; İletişim Uzmanı; İletişim, Kurumsal İletişim, Halkla İlişkiler, Reklam, Marka, Marka Yönetimi, Marka İletişimi, Kurumsal İtibar, Kurumsal İtibar Yönetimi

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir