İletişim Kazaları

Dostlar; Hayatımız boyunca sürekli olarak iletişim halinde bulunuruz. İletişim halinde olmadığımız bir anımızı düşünmek dahi imkânsızdır. Ailemiz, dostlarımız ve iş  âleminde iletişim halinde olurken bazen de farkında olmadan iletişim kazalarına sebebiyet veririz. Bu kazaların belki görünürde yaralanan veya öleni yoktur fakat bir kıran ve bir de kırılan, her zaman için mevcuttur. Ağzımızdan çıkan ve çıkacak her kelimeyi planlı ve düşünerek seçmemiz gerekmektedir. Topumda, ailelerimizde ve çevremizde bu kadar kırılma ve küslüklerin tek sebebi bana göre iletişim de yapılan bilinçsiz hatalardır. Eskiler  ‘İnsan insanın zehrini alır’  derler. Zehrini nasıl alacak, elbette ki iletişim halinde olarak, konuşarak…

İletişim;  Duygu, düşünce ve görüşlerin sözlü olarak karşılıklı alışverişidir. Başka bir tanıma göre; bizim başkalarını başkalarının da bizi anlaması süreci olarak tanımlanmaktadır.  İletişim uzmanları ise; İletişim “iki birim arasında bir biriyle ilişkili mesaj alışverişidir” şeklinde açıklamıştır. Birbiriyle ilişkilerde zaman zaman karşı taraf gönderilen mesajı algılayamazsa veya kendi algıladığı gibi mesaj gönderirse o zaman İLETİŞİM KAZASININ sinyalleri de çalmaya başlar.

İletişim uzmanları;  İletişim kazalarının trafik kazalarından hiç farkı olmadığını, 2001 yılında yaşadığımız MGK’da Anayasa kitapçığını fırlatma olayının bir iletişim kazası olduğunu ifade etmekteler. .  Maliye Bakanının seçim dönemindeki‘ çerez ‘ ifadeleri ve HDP Eşbaşkanı’nın   ‘ Taksim – Kâbe ‘ benzetmesi gibi… Trafik kazaları cahillikten oluyor. Kurallara uymamaktan oluyor. Cahil cesareti denilebilecek kendine aşırı güvenden, alkollü araç kullanmaktan oluyor. İletişim kazaları ise kontrolsüz ve plansız iletişim kurmaktan meydana gelir. İletişim süreci planlı olmak zorundadır. Özellikle iletişim kazasını engellemenin en tipik yolu ağızdan çıkanı kulağın duymasıdır. Yani önce beyin harekete geçmeli, sonra ağız harekete geçmelidir. Aile içi sorunların yüzde 99’u iletişim kazasından kaynaklanmaktadır. İletişim kazası, sorunu çözme şansını engellemektedir.  İşyerlerinde, okulda, sokakta, toplantılarda vb. birçok yerde  aynı sorunla yani “iletişim Kazaları”yla  sık karşılaşmaktayız. Kazaları engellemek için seçilmiş davranış sergilemek gerekir, herhangi bir şey söylemeden önce, yerini, zamanını, ne söyleyeceğini ve nasıl söyleyeceğimizi seçmek gerekir. İletişimde, ne söylediğimizden çok nasıl söylediğimiz çok önemlidir.

Dostlar; Bir genel seçim dönemini çok büyük iletişim kazaları vb. olaylar olmadan atlattık. Elhamdülillah; Allah şükürler olsun. Bu yazımızda sizlerle seçim sürecinde yapılan iletişim hatalarına ve kazalarına işaret etmek ve toplumda iletişim hataların, kazalarının nelere sebebiyet verdiğine vurgu yapmaya çalıştım. İletişim kazasız günler dileklerimle…

 

Yayınlayan

ahmetunver

Ahmet Ünver; İletişim Uzmanı; İletişim, Kurumsal İletişim, Halkla İlişkiler, Reklam, Marka, Marka Yönetimi, Marka İletişimi, Kurumsal İtibar, Kurumsal İtibar Yönetimi

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.