Dünya ve Ulusal; Gündemi Okuyabilmek!

Birinci körfez savaşında; uluslararası bazı medya kuruluşları, onları takip eden ulusal ve yerel basın, dezenformasyon içeren yayınlarına, damga vurmuştur!

Irak işgali ve sonrasındaki savaşlarda, medya kuruluşları üzerinden dezenformasyon ortaya çıkmıştır!

Bugün de; İsrail – Hamas savaşıyla birlikte dezenformasyon ( yalan – yanlış ve yanlı haber ve görsel ) sosyal medyada yayılmaktadır!

Daha önce konu ile ilgili köşe yazılarım;

1 – ) https://ahmetunver.com.tr/2020/11/05/basin-sivil-toplum-orumcek-agi/
2 – ) https://ahmetunver.com.tr/2022/06/05/basin-medya-kimlerin-taseronu/

Peki, Neden ve Neler olmaktadır? Dün olduğu gibi İnsanların ölümü üzerinden ne gibi bir kirli ve sinsi hesaplar yapılmaktadır?

Bilgi çağı olarak nitelendirilen günümüzde; kişi, yaşam alanı içerisinde, gereksinimlerini gidermek, duygu ve düşüncelerini başkaları ile paylaşmak, mesaj vermek, bilgi kazanmak ve dengeli biçimde yaşayabilmek için toplumdaki diğer kişilerle iletişim kurmak zorundadır!

İletişim hayatımızın önemli bir parçasıdır! Dünya ve ulusal gündemi ve siyaseti okumak, büyük resmi görmek, basın ve medya mesajlarına maruz kalan kişinin hata yapmamak, devlet ve milletine karşı, gaflet ve ihanet konumuna düşmemek adına, çok dikkatli olması gerekir!

Kişiler arası iletişimin en temel öğesi dilin etkin kullanımı, hem kişilerin toplum içinde diğer kişilerle iyi bir iletişim kurması ve hem de temel dil becerileri olarak kabul edilen okuma, yazma, dinleme, konuşma, anlama, yorumlama ve eyleme geçme becerilerinin gelişmesine olanak sağlar!

Okuduğunu ya da dinlediğini anlamayan, bilgi, düşünce ve duygularını sözlü veya yazılı olarak; doğru, açık ve anlaşılır bir şekilde ifade edemeyen kişi, yanlış yorumlarda ve hatta yanlış eylemlerde bulunabilir!

Yanlış anlama ve yanlış anlaşılmadan kaynaklı, yanlış kararlar vermekte ve yanlış yerde konum almakta akabinde de iletişim kazalarına şahit olmaktayız!

Birey, okuma ve okuduğunu anlama sürecine tam anlamıyla bir işlerlik kazandırılabilmesi için, öncelikle, sözcükten başlayarak, görsel gösterge, işaret ve cümlelere kadar devam eden anlam bağıntılarının iyi bir şekilde özümsemesi, anlamlandırması, yorumlaması ve metinden bir sonuç çıkarması beklenir!

Medya; toplum ve özellikle çocukların fiziksel, psikolojik, bilişsel ve sosyal gelişimleri üzerinde olumlu ve olumsuz etkileri olduğu iddia edilmektedir!

Medya tarafından sunulan haber veya görselin hangi amaç ve hedeflere matuf olduğunu iyi okumak gerekir!

Medya tarafından sunulan haber ve görsel manüpülatif olma olasılıklarını ve bir algı savaşı olduğunu, unutmamak gerekir!

Küresel şeytani akıl ve emperyalizm olgusunu gözlerden kaçırmamak gerekir!

Aksi halde detay ve ayrıntılarda ya da medya aracılığı ile sunulan teknolojik olarak hazırlanmış manüpülatif haber ve görsel, AYRINTI ve DETAYLARINDA BOĞULMAYA, devam ederiz!

Birileri, teknolojik olarak sunmuş oldukları haber ve görsel vasıtasıyla, sinsi ve kirli planları ve yürütmüş oldukları ALGI OPERASYONU çerçevesinde, AKLIMIZ ve DÜŞÜNCELERİMİZ ile resmen ALAY etmektedir!

Medyanın manüpülatif olarak teknolojik yönden hazırlamış olduğu ve sunduğu haberler dolayısıyla, birey; OLTA ki BALIK olmaması gerekir!

Normal bir vatandaş, günde ortalama üç ile beş bin arasında, görsel ve işitsel mesaja maruz kaldığını bir kenara not edelim!

Medya vasıtasıyla bu kadar mesaja muhatap olan kişi; mesajlarda ki yalan, yanlış ve yönlendirme olup olmadığını nasıl ayıklayacaktır?

Bu kadar mesaj arasında, mesajı verenin nasıl bir kodlama yaptığı ve görsel göstergeler ile hedefinin ne ve neler olduğunu, işinde ve aşında ki bir vatandaş nasıl çözümleyebilecek, anlayabilecek, anlamlandırabilecek ve yorumlayacaktır?

Medya iletilerinin kendine özgü yapısı, dili, şifresi, kodları, işaret, görsel gösterge ve hedefleri vardır!

Haber ya da görselde ki mesajları ve gündemi okuyamamaktan kaynaklı, hata yaparız! Aksi halde, devlet ve millete karşı yanlış yerde konum alabiliriz!

Malcolm X; Eğer dikkat etmezseniz, MEDYA; mazlumlardan nefret etmenize ve zalimleri de sevmenize sebep olur, diyor! Neden acaba?

Yayınlayan

ahmetunver

Ahmet Ünver; İletişim Uzmanı; İletişim, Kurumsal İletişim, Halkla İlişkiler, Reklam, Marka, Marka Yönetimi, Marka İletişimi, Kurumsal İtibar, Kurumsal İtibar Yönetimi

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir