Konya Valilik Hükümet Konağının, Eski sanayi ve Karatay sanayinin taşınması akabinde, arsa sahipleri ile yapılacak anlaşma sonrasında, yerel yönetimler tarafından yapılacak olması, bir başka baharı kaldığı, kulis bilgisini, Konya Kamuoyu ile paylaşmak isterim!
Nasıl yani diye bir soru aklınızdan ve hayalinizden geçtiğini de, duyar gibiyim!
2024 yılı Aralık ayı içinde; ülkemizde SEKSEN BİR Vilayet, her vilayetin bir Valisi ve Valilik Hükümet Konağı olduğunu, ifade eden yazılar kale almıştım!
Peki, Türkiye’de, Seksen bir Vilayet olmasına rağmen, Valilik Hükümet Konağı olmayan İl, var mıdır?
Konya Valilik Hükümet Konağının bir yıl kadar önce, ihalesi yapılmak suretiyle, TADİLAT işleri başlamış, daha sonra TADİLAT, Tarihi binanın RESTORASYONU olarak değiştirilmiş ve süreç uzamıştır!
Bakanlık, Konya Büyük Şehir Belediyesi ve Konya Valilik makamı ile yapılan protokol çerçevesinde, Tarihi binanın KENT MÜZESİ olması için YEREL yönetimlere devir edildiği, Eski Sanayi ve Karatay Sanayi bölgesinde, yirmi bin metrekarelik bir alana, Valilik Hükümet Konağı ve Valilik hizmet birimlerinin de, yerel yönetimler tarafından yapılacağı şeklinde, yerel yönetimlerin yapmış olduğu açıklamalar çerçevesinde, bir yazı kaleme almıştım!
Bugün için geldiğimiz noktada; Tarihi Konya Valilik Binasının YEREL YÖNETİMLERE Resmen devir edildiği, Yerel yönetimler tarafından VALİLİK Hükümet Konağı yapılması için bir Arsanın tahsis edileceği fakat BİNANIN Yerel yönetimler tarafından ( MALİ imkanlar çerçevesinde ) yapılamayacağı ve Konya Valiliği kendi Mali imkanları ile BİNAYI yapacağı şeklinde protokole bağlandığı, bilgisine ulaştık!
Peki, Tasarruf Tedbirleri kapsamında; Konya Valiliği, kendi mali imkanları ile Valilik Hükümet Konağını, ne kadar zamanda bitirebilir?
Normal şartlar altında, Konya Valilik Hükümet Konağını, Valilik mali imkanları ile ” BEŞ – ON Yıl ‘ arasında tamamlayabileceği, ifade edilmektedir!
Tarihi Konya Valilik Hükümet Konağının Yerel Yönetimlere BİLA BEDEL devir edildiği ve Tarihi binanın 2 ile 5 MİLYAR TL arası bir rakama, KENT MÜZESİ yapılması için Kültür ve Turizm Bakanlığına satılacağı da, kulislerde konuşulmaktadır!
Konya Valilik hizmet birimlerinin İller Bankası eski binasında çalışmalarına devam ederken, bu binanın da, Yerel Yönetimlere devir edilmiş olmasından kaynaklı, bir kaç ay sonra, KİRA BEDELİNİN gündeme gelebileceği de, kulislerde ifade edilmektedir!
Konya Valilik hizmet birimlerindeki çalışanlar; Konya İl Merkezinde farklı yerlerde olmasından kaynaklı, Tarihi Hükümet Konağındaki Restorasyon sürecinin bitmesi akabinde, hizmetlerin aksamadan devam edebilmesi adına, tarihi binaya taşınacakları günü, beklemektedir!
Konya Valilik hizmet birimleri; arsa tahsisi, plan, proje ve inşaat sürecinde, Tarihi Binanın KENT MÜZESİ olmasını ertelemek suretiyle, bu zaman diliminde, hizmetlerine Tarihi Konya Valilik binasında, devam etmesi yönünde, fikir birliği içinde oldukları da, ifade edilmektedir!
Konya Valilik Makamı; İstanbul yolu üzerinde YİKOP binasında olmasından kaynaklı, Valilik hükümet Konağının arsa tahsisi, plan, proje ve inşaat sürecinde ise Alâeddin Tepesi karşısındaki; DAR-ÜL MÜLK Sergi Sarayında, bir Kat, sadece Sayın Vali Bey kullanması için tadilat ve tefriş işlerinin başladığı, ifade edilmektedir!
Valilik hizmet birimleri, birim müdürleri ve Vali yardımcılarının aynı bina da olmadığı bir durumda, tecrit edilmiş – soyutlanmış Sayın Vali, hangi işe yetişebilir ya da hangi işleri zamanında bitirebilir?
1 -) 14 Ocak 2025 tarihli KÖŞE YAZIM; Konya Valilik Hükümet Konağı; Nereye ve Ne Zaman Taşınacak?
https://ahmetunver.com.tr/2025/01/14/konya-valilik-hukumet-konagi-nereye-ve-ne-zaman-tasinacak/
2 -) 5 Mart 2025 tarihli KÖŞE YAZIM; Konya Valilik ve B. Şehir Belediye Binası Yapılıyormuş!
https://ahmetunver.com.tr/2025/03/05/konya-valilik-ve-b-sehir-belediye-binasi-yapiliyormus/
Mevla görelim neyler neylerse güzel eyler.
Sorumlu ve ilgililer düşünsün.
Hocam;
Amenna… Biz de KAMU adına görevimizi yapmayalım mı?