Kötü Komşu, Mal Sahibi Yaparmış!.

Geçtiğimiz günlerde,  bir sosyal medya şirketi tarafından, ABD’nin seçilmiş ve halen görevi başındaki başkanı,  Trump’ın paylaşım yapmasını engellemesi ile tüm dünyada sosyal ağlar, tartışma konusu olmaya başlanmıştır!. Sosyal ağlar, masumane bir şekilde,  insanların sadece  paylaşım  yapma ve eğlence yerleri midir?! Yoksa arkasındaki güç ve akıl, nelerin hesabını yapmakta ve kimlere ne adına hizmet etmektedir?!

Ülkemizde; WhatsApp sosyal paylaşım ağı,  Şubat ayında kişisel verileri başka sosyal ağlar ile paylaşacağını açıklaması,  dijital ortam bir anda karışmaya başladığına şahit olduk!. Peki, neler olmaktadır?! Türk Devlet Aklı nezaretinde ki Türk Devleti,  ülkemizde yayın yapan tüm sosyal ağlar ve internet sağlayıcı firmalar hakkında aldığı yasal kararların bir yansıması olabilir mi?!. Neden olmasın?!

Sosyal medya; İnsanların paylaşım yapmalarına imkan sağlayan, kişisel veya kurumsal sayfalar aracılığıyla dijital içerik oluşturup, fikir ve olaylara bakış açısı ve düşünce, günlük yaşantı da nerede olduğunun fotoğraf ve reklamları veya yaşadığı önemli bir olayı çevresindeki insanlara ulaştırabilen online bir ağdır!

Dijital çağda,  insan veya kurumlar, sosyal medyayı aktif olarak kullanmakta ve tabii ki bilgiye erişim kolay olmaktadır!. Kullanıcı içerikleri, haber, makale, fotoğraf haber, video haber veya blog sitelerine girmeden sosyal medya aracılığıyla görebilmekte, görüşlerini yine sosyal medya araçları ile yansıtma bilmektedir!.

Geleneksel medyada kullanıcıya tek taraflı bilgi akışı sağlanmaktadır!. Kullanıcılar sadece okuyucu, dinleyici, izleyici  konumunda  kalmaktadır!. Geleneksel medya, endüstriyel, broadcast veya mass medya olarak tanımlanır!.

Sosyal medya gelişimini sürdürmekte ve çok hızlı yayılmaktadır!. Sosyal medya ağları, devamlı farklı özellikler eklemek sureti ile  kullanıcıların ilgisini çekmekte ve kullanımlarını arttırmaktadır!. Farklı amaçlara ve sektörlere hitap eden birçok sosyal ağ ise hayatımıza girmeye devam etmektedir!.  

Sosyal medya, iletişim yönü kullanıcı kaynaklı medya özelliğine sahiptir!. Kullanıcı Kaynaklı Medya, geleneksel medyadan farklı olarak, içeriğin bizzat kullanıcıların kendileri tarafından üretilmesi ve paylaşılmasına imkân sağlamasıdır!.

Sosyal medya platform kullanıcıları, özgürce fikirlerini aktarabilme ve paylaşabilme imkânı bulmaktadır!. Bu durum, kişilerin internette öne sürdükleri düşünce ve paylaşımlara, tanıdık olsun veya  olmasın, diğer kişilerin yaptıkları yorum ve geri bildirimlerle,  sosyal etkileşim ortamı ve sanal bir cemiyet oluşturmaktadır!.

Şimdi, seçilmiş ABD başkanının sosyal ağlarda paylaşım yapmasını engelleyen, sosyal medya şirketi ve arkasında ki tüm güçlere,  toplumların huzuru  ve dünyanın da istikrarı çerçevesinden, sormak gerekir?!

2010 yılında ki Arap Baharı sürecinde; sosyal ağlar üzerinden olayların köpürtülmesi ve büyük bir coğrafyaya yayılmasına, isyan ve olaylarda; yakılan, yıkılan ve harap olan şehirler, çatışmalarda ölen ve yaralanan insanlar, devrilen  ve değişen hükümetler,  silahlı çatışmalar ve  büyük çapta protestolara sebebiyet vermemek adına, sosyal paylaşım ağlarını, bu ülke ve bölgelerde, engelleme veya kapatma  girişiminde neden bulunmadınız?!. Sadece soruyorum!.

Dünya halklarının barış ve huzurunu çok düşünen sosyal medya şirketleri, Mısır’da seçilmiş Cumhurbaşkanı Mursi karşıtlarının, seçilmesinin üzerinden bir yıl geçmesine rağmen, meydanlarda günlerce protesto girişimleri, sokak eylemleri  ve binlerce insanın ölmesine,  tüm bu kalkışmaların sosyal ağlar üzerinden köpürtmesine neden seyirci kaldınız?!

Peki, Ülkemizde,  2013 tarihinde yaşanan  gezi olayları, 17 – 25 Aralık operasyonları ve 15 Temmuz hain kalkışma gecesi, sosyal ağlarda, devlet ve devlet adamlarının aleyhinde ki tüm enformasyon kirliliği ve propagandalara neler demeli?!.

Eskilerin çok güzel bir deyişi vardır!. Kötü komşu, insanı, mal sahibi yaparmış!. Peki, kötü olan karşımızda ki hem devlet ve hem de küresel  güçler veya yapı ise, neler yapmalıdır?!. Elbette ki gereği yapılacaktır!.  

Mezkur gelişmeler ve izahat çerçevesinde, Kadim Türk Devlet geleneği ve Türk Devlet Aklı kontrolünde ki Türk Devleti;   yerli, milli ve kendi imkanları ile yazılımı yapılmış ve veri – data ve bilgilerin de saklandığı ve muhafaza edildiği, server – sunucuları da yerli ve milli olmak kayıt ve şartı ile milli sosyal ağlar ve  milli arama motorlarını, çok  yakın bir tarihte yayına alacağını düşünüyorum!.

Yayınlayan

ahmetunver

Ahmet Ünver; İletişim Uzmanı; İletişim, Kurumsal İletişim, Halkla İlişkiler, Reklam, Marka, Marka Yönetimi, Marka İletişimi, Kurumsal İtibar, Kurumsal İtibar Yönetimi

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir