Marka Üniversite Olmak mı?

Üniversiteler bulundukları bölgelerde ve şehirlerde, sosyal, kültürel ve ekonomik olarak,  gelişimine ve kalkınmasına öncülük eden kurumlardır. Şehrimizde halen eğitimlerine devam etmekte olan 2’si devlet, 2’si de Vakıf olmak üzere 4 adet üniversitemiz bulunmaktadır.

Üniversiteler kuruldukları tarihten itibaren, yetiştirmiş oldukları değerler, ülkeye olan maddi ve manevi katkıları noktasında ki birikimleri, kurumsal kimlikleri ve iletişimcileriyle belli bir marka değeri, itibarı ve algısına sahip kurumlardır. Selçuk Üniversitesi; Bugün bünyesinde, 21 fakülte, 6 enstitü, 6 yüksek okul, 22 meslek yüksek okulu, 1 devlet konservatuvarı bulunan,  5.000’e yakın eğitim ve bir o kadar da idari kadrosu 70.000’i aşkın öğrencisi ve her yıl 20.000 mezunu olan Türkiye’nin en büyük eğitim kuruları arasında yer almaktadır.

Selçuk Üniversitesinin 41. kuruluş yıl dönümü törenlerinde Üniversite Rektörü Prof. Dr. Mustafa Şahin, “Üniversitemizin 50.  Kuruluş yılında ‘Dünya’da marka üniversite’ olacağından,  ‘öncü ve yenilikçi üniversite’ amacına erişeceğinden şüpheniz olmasın”  ifadelerine yapmış oldukları vurgu çerçevesinde, bu kurumdan mezun bir İletişim Uzmanı ve Gazeteci olarak birkaç kelam etmek istiyorum.

Son günlerde, Selçuk Üniversitesi hakkında, basın yayın organlarında ve sosyal medyada bazı haberler, ifadeler ve yorumlara şahit olmaktayız. Kurum yönetimi, bu haber ve yazıları görmezden gelme lüksü var mıdır?  Kurumsal İletişim bunu mu gerektirmektedir? Kurum hakkında yapılan tüm haberler, ifadeler ve yorumlara, özellikle de sosyal medyada isim değiştirilmesi konusuna, kurumsal iletişim ve kurumun başında sorumlu bulunan rektör marka kimliği, marka algısı marka değeri ve marka itibarını korumak adına bir cevap vermek durumunda mıdır?

selcuk-universitesi1.jpg

Marka ismi, kurumların en kutsal denecek kadar değerli bir varlığıdır. Kurumlar, marka isimlerini herkesin bilmesini, insanların bu marka ismine olumlu özellikler atfetmesini isterler. Kurumlar; Yeni bir vaatle, yeni bir pazarlara ve yeni müşterilere hitap etmek için, isimlerini değiştirebilirler. Bazen de iki kurum birleşip yeni bir yapı oluştururlar ve bu yeni oluşuma yeni bir isim verebilirler. Bazı kurumlar, yeni bir ülkeye giderken, söz konusu ülkenin değerlerine ters düşen isimlerini değiştirmeyi tercih edebilirler. Bazen de hukuki zorunluluklar nedeniyle kurumlar, isimlerini değiştirmek zorunda kalır. Markaya yeni bir isim vermek, yeniden yapılanma demektir. Ancak bir markayı yeniden yaratmak; sadece isim,  sadece tabela, sadece renk ve sadece logo vb. değiştirmekle olmaz. Eğer bir kurum, yeni ismi ve yeni logosuyla aynı işleri, aynı anlayışla yapmaya devam edecekse, hiç bir şekilde başarılı olamaz. Çünkü sadece isim, sadece tabela, sadece renk ve sadece logo değiştirerek yeni bir marka yaratmak mümkün değildir.  Kurumsal iletişim, kurumun mesajlarının oluşturulmasına, vizyonu, misyonu, marka itibarını, değerler ve kurum kültürünün birleştirilmesine yardımcı olur. Kurumun mesajları, aktiviteleri ve uygulamaları hakkında tüm paydaşlar (çalışanlar, öğrenciler, şehirde yaşayanlar, mezunlar ve aileler )  ile iletişim sağlanmasına da destek verir. Kurumsal iletişim, kurumun tüm iletişimlerini stratejik olarak en iyi şekilde sonuçlanmasını sağlayan birim anlamına da gelir. 

selcuk-un.2.jpg

Selçuk Üniversitesi 42 yıllık geçmişi ile şehrimizde bulunan eğitim kurumları içinde en köklü olanı ve kurumsallaşmış bir yapıya sahiptir. Bünyesinden çıkarmış olduğu tüm eğitim kurumlarına da sürekli olarak ağabeylik yapmış ve lojistik destek sağlamıştır. Üniversite eğitim kurumlarında 1. Dönem eğitim sürecinin sonuna geldik. Selçuk Üniversitesinde okuyan öğrencilerimizin suçu nedir ki notlarını göremedikleri için ( derslerden geçtikleri veya bütünlemeye kaldıklarını)  birkaç hafta daha dönemi geç bitirebilecekler. Yoksa 42 yıllık kurumda bilişim alt yapı sorunları mı vardır? Selçuk Üniversitesinde okuyan öğrencilerimiz, bilişim alt yapısından kaynaklı, bilişim alt yapısı yani server (sunucu)  Ege Üniversitesinden kullanılmakta olduğu için, hocalarımızın sisteme girdikleri notlarını en erken 4/5 gün sonra görebilmektedir. Bütünleme sınav tarihleri de bu yüzden fakülte yönetimleri tarafından bir hafta ertelenmek zorunda kalmıştır.

42 yıllık bir eğitim kurumu böyle mi Dünya Üniversitesi olacak? 42 yıllık bir eğitim kurum böyle mi Dünya Üniversiteleri ile rekabet edebilecek, öncü ve yenilikçi olabilecek?  42 yıllık bir eğitim kurumu böyle mi marka olacak? 42 yıllık bir eğitim kurumu marka itibarını böyle mi koruyacak? 42 yıllık bir eğitim kurumu server (sunucu) alt yapısı kurabilecek finans kaynakları da mı yoktur? Kurumdan mezun bir iletişimci ve Gazeteci olarak,  halen eğitim görmekte olan öğrenciler ve aileleri adına sadece soruyorum.

Yayınlayan

ahmetunver

Ahmet Ünver; İletişim Uzmanı; İletişim, Kurumsal İletişim, Halkla İlişkiler, Reklam, Marka, Marka Yönetimi, Marka İletişimi, Kurumsal İtibar, Kurumsal İtibar Yönetimi

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.