Husiler ve Refah Muhafızı Operasyonu!

Yenidünya Düzeni; kara, hava, deniz ve demir tedarik yollarının kontrolü ile şekil alacaktır! Türkiye, bu yolların merkez üssüdür! Türkiye, tüm yol ve koridorların merkez üssüdür!

Peki, Tedarik yolları, deniz ve kara ticaret koridorlarını yenidünya düzeninde, kim veya kimler kontrol edecektir?

21. yüzyıl, hegemonya ve koridor savaşları; küresel lojistik ve tedarik zinciri üzerinde başladığına şahit olmaktayız!

Türkiye, tedarik zinciri ve koridor, merkez üssüdür! Türkiye, küresel tedarik zinciri ve koridor meydan muharebesinin tam merkezindedir!

İçeride ve sınırlarımızda yaşadığımız tüm operasyonlara ve terör saldırılarına, bu zaviyeden okuma yapabilirsek, devlet ve kişisel olarak, daha sağlıklı olacaktır!

Peki, tedarik yolları kapanır ya da durdurulursa neler olur? Ya da ürünlerin insanlara ne kadar maliyeti olur? Yenidünya krizi ya da savaşı, tedarik zinciri üzerine kurgulanmış olabilir mi? Neden olmasın?!

Yemenli Husiler, İsrail’in Gazze saldırılarından kaynaklı, İsrail’e yük taşıyan gemilerin, Kızıldeniz’den geçişini engellemeleri, ticaretin rotasını değiştirmesine sebebiyet vermiştir! Peki, Neden ve Neler olmaktadır?

Husiler, Babül-Mandeb Boğazı’ndaki ticari gemilere saldırdığı! Ya da engellediği, ifade edilmektedir!

Ya da küresel ve emperyalist güçler, her daim olduğu gibi başkaca kirli ve sinsi bir OYUN ve HESAP peşinde midir? Neden olmasın? Oyun için de bir Oyun olabilir mi?

Dünya genelinde ve özellikle de Orta Doğu’daki; Olay – olgu ve tüm gelişmelere, soru soran bir dakikalığına ve soru sormayan – araştırmayan da, ömür boyu aptal olarak kalacaktır, ilkesi çerçevesinde sorular sıralıyoruz!

Peki, Husiler kimdir? Kim veya kimler destek vermektedir? Yerel ölçekte bir yapı mı? Yoksa küresel ve emperyalist güçlerin diğer yapılarda olduğu gibi ulusal çıkarları çerçevesinde kullandıkları bir aparatı mı?

Dünya genelinde meydana gelen tüm olay – olgu ve gelişmelere, sadece sunulanlar çerçevesinden okuma yapmak hataya sevk edebilir!

Husiler, Babül-Mandeb Boğazı’ndaki ticari gemilere saldırması akabinde, İsrail ile bağlantılı onlarca gemi, rotasını Kızıldeniz’deki Babül-Mandeb Boğazı’ndan Afrika’nın güney ucundaki Ümit Burnu’na çevirmiştir!

Güney Afrika Cumhuriyeti’nin Cape Town şehrinde yer alan ve Afrika’nın en güneybatı ucu kabul edilen Ümit Burnu, nakliye rotasını uzatması ve dalgaların oluşturduğu tehlike nedeniyle, 100 yılı aşkın süredir, ticaret gemileri tarafından kullanılmadığını hatırlatmakta fayda vardır!

Dünya deniz ticaretinin % 10’nu, petrol ve türevlerinin de % 12’sinden fazlasının geçtiği ve Ümit Burnu’na göre daha kısa bir su yolu olan Babül-Mandeb Boğazı, nakliye şirketleri tarafından tercih edilmektedir!

Asya’dan İsrail’e giden gemilerin Afrika etrafından dolanması, Süveyş Kanalı ile kıyaslandığında, 7 bin mil, yani 10 – 14 gün uzaması ve daha yüksek yakıt maliyeti demektir!

Küresel nakliye platformunun analizine göre, Çin limanlarından İsrail’e nakliye fiyatları, Kasım ayında, 1975 dolar iken, Aralık ayında 2 bin 300 doların üstüne ve bu şekilde devam ederse 10 bin dolara çıkacağı, ifade edilmektedir!

Tedarik zincirinde meydana gelen aksama ve gecikmeler, nakliye fiyatlarındaki artışlar, doğal olarak, nihai tüketici ve ara mamul fiyatlarına da yansıyacaktır!

Peki, böyle bir olay ve olgu kimlerin işine yaramaktadır? Kimler, bu işlerden zarar görmektedir?

Tüm bu yaşanılanlar çerçevesinde; ABD öncülüğünde, Husilere karşı, Uluslararası Refah Muhafızı Operasyonu, devriye oluşturma çalışmalarına karar verilmiştir!

Daha önce Özgürlük (!) götürdükleri ülkelerde olduğu gibi! Buralara da şimdi REFAH getireceklermiş! İsmi de ne güzel değil mi? Hem Refah ve hem de Muhafız! Yersen tabii ki!.

Refah Muhafızı Operasyonu; Husiler öncülüğündeki ticaret gemilerine yapılan saldırılara karşılık oluşturulan çok uluslu bir koalisyon olarak ifade edilmektedir!

Refah Muhafızı Operasyonu; Amerika Birleşik Devletleri, Birleşik Krallık, Bahreyn, Kanada, Danimarka, Hollanda, Norveç, Seyşeller ve Yunanistan gibi birçok ülkeyi bir araya getirerek, Güney Kızıldeniz ve Aden Körfezi’ndeki güvenlik sorunlarına ortaklaşa çözüm getirmeyi amaçlamakta olduğu, ifade edilmektedir!

Daha önceki yıllarda, Somali açıklarında, ticari gemilere yapılan saldırılarda; Türkiye, Mısır ve Suudi Arabistan vb. ülkeler yer alırken, Refah Muhafızı Operasyonuna, katılımcılar arasında yer almıyor! Neden acaba?

Refah Muhafızı Operasyonu; Kızıldeniz, Bab el-Mandeb ve Aden Körfezi’ndeki deniz trafiğinin güvenliğini sağlanacağı!

Bu bölgeler, küresel ekonominin boğaz noktaları; Akdeniz’i Hint Okyanusu ve Süveyş Kanalı’nı Afrika Boynuzu ile bağlamaktadır!

Yayınlayan

ahmetunver

Ahmet Ünver; İletişim Uzmanı; İletişim, Kurumsal İletişim, Halkla İlişkiler, Reklam, Marka, Marka Yönetimi, Marka İletişimi, Kurumsal İtibar, Kurumsal İtibar Yönetimi