Tarım İnsanlığın Geleceğidir!

Konya Tarım fuarı,  ülkesini seven, üretmek için araştırma ve geliştirme faaliyetlerine de önem veren sektör temsilcileri,  tüm çiftçilerimiz ve tarım makinesi üretici firmalarımız için kapılarını açıyor. Şimdiden emeği geçen tüm fuar görevlileri ve risk alıp buradan yer kiralayan, zaman ayırıp ziyarete gelen tüm sektör temsilcileri ve çiftçilerimiz için hayırlara vesile olmasını, sorunsuz, sıkıntı ve kaza olmadan, bereketli bir fuar haftası olmasını da Sonsuz Kudret Sahibi Yüce Allah’tan dilerim. Konya Tarım Fuarı,  20 Mart Salı günü 09.30’da ziyaretçilerine kapılarını açıyor ve 24 Mart Cumartesi günü 17.00’de kapanıyor. 

Neden Konya Tarım fuarı? Neden bir başka şehir değil de Tarım Fuarı için Konya dediğinize de duyar gibiyim! Konya, tarıma elverişli arazi yapısıyla, tarım alanında ve tarımsal sanayide Türkiye’nin lokomotifi konumundadır. Konya, ülkemizin Tarım Başkenti, Tahıl Ambarı, Tohum Üretim Merkezi ve Protein Deposu olmak gibi özelliklere de haizdir.  1950 yılından sonra gelişmeye başlayan Konya sanayisi,  1960 yılından itibaren tarım alet ve makineleri başta olmak üzere, deri ve ambalaj sanayi ile muhtelif makine ve aksamı imalatına dönük fabrikalar kurulmuş ve geliştirilmiştir.  Önceden beri,  bir tarım kenti görünümünde olan Konya, sanayi kenti olma sürecine girmiş ve son yıllardaki yatırımlarla da Anadolu’nun üretim üssü haline gelmiştir. Bu konuda emeği geçen tüm siyasilere ve yatırımcı iş adamlarımıza da teşekkürü bir borç bilirim.

2017 yılındaki Konya Tarım Fuarı verilerine kabaca bir baktığımızda karşımıza şu şekilde bir tablo çıkmaktadır. Konya Tarım Fuarı; 7 ayrı salonda,  66. 000 m2 kapalı ve 20.000 m2 açık alan olmak üzere, toplam 86.000 m2’lik sergileme alanında, yeni teknoloji ve ürünleri ziyaretçileri ile buluşturmuş!  17 ülkeden 1.200 marka, 402 firma ve firma temsilcilerinin katılımı,  5 gün boyunca,  57 ülke ve 76 ilimizden gelen, 304.527 ziyaretçi şehrimize ve fuar çatısı altında bir araya gelmiştir.  Bu yıl katılımcı firma ve ziyaretçi rakamların daha da yukarılara çıkacağını ümit ediyoruz!

Gıda ve Tarım alanında, bu aziz vatanı ve asil milletini de seven yatırımcılar tarafından finanse edilen, her gün yeni bir yatırım ve devletimiz tarafından da tarım alanındaki açıklanan destek hamlesini duymaktan gurur duyuyoruz. Tarım alanında geçmişte bazı eksik ve hatalı uygulamaları tabii ki yok sayamayız! Şehirleşmenin getirmiş olduğu sorunlar ve veraset yolu ile de parçalanan ve küçülen, neredeyse bir üretici çiftçiye dahi yetersiz hale gelen üretim alanlarımız ve tarlalarımız! Parçalanan tarlalarımızın toplulaştırma konusundaki yetersizlikler bu alandaki sıkıntıların diğer bir konusu! Köydeki tüm nüfusu şehre taşımakla nereye varabileceğiz! Tarımsal alanda üreten bir nüfus olmadığı takdirde,  dünya ile nasıl rekabet edebilecek ve tarımdaki ithalat ile nereye varabileceğiz!

Şehirlerin pazarlaması ve tanıtımında bazı gün ve etkinlikler çok dikkate değer ve manidardır! Konya özelinde baktığımızda ise Mevlana haftası ve Tarım fuarı,  şehrimize ülke içinden ve dışından gelen ziyaretçi sayısının çok fazla olduğu gün ve etkinlikler olarak sayabiliriz! Tarım fuarında şehrimize gelen ziyaretçi sayısı, Mevlana haftasındaki ziyaretçi sayısının neredeyse dört katından fazladır! Mevlana haftasındaki ziyaretçi sayısına erişebilmek için yapılan masraflar, etkinlikler, tanıtım ve harcamalar da pazarlama iletişiminin diğer bir detayıdır! Tarım fuarı öncesi ve haftasında,  hedeflenen ziyaretçi sayısına erişebilmek için çok fazla pazarlama iletişimi yapılmamasına rağmen, kendiliğinden bu şehre gelen ziyaretçiler için tüm şehir olarak neler yapıyoruz? Bence kocaman bir hiç!  Tarım fuarı haftasında şehrimize gelen tüm ziyaretçileri de, Mevlana haftasında olduğu gibi,  tüm şehir olarak, sadece soyulacak veya yolunacak bir gaz olarak düşünüyor ve ona göre de davranış sergiliyoruz! Nereye  ve ne zamana kadar böyle devam edecek?!  Bunları da tükettikten sonra!

Konya şehrini yönetenler ve bir Konyalı, Konya sevdalısı olarak, Tarım Fuarı haftası boyunca, bu kadar ziyaretçi için neler yapabilir veya neler yapmalıyız?  Böyle bir kaygımız ve derdimiz olmalı mıdır?  Aman sen de mi demeliyiz! Hemen aklıma gelen ve tarım fuarına da katılımcı firma sahibi dostlarımız ile yapmış olduğumuz sohbetlerdeki şikayet, serzeniş, öneri veya tavsiyelerini kabaca ifade etmek isterim. Fuar şirketinin sitesini incelediğimizde, şehrin iki noktasından ziyaretçiler için ring seferlerini görünce, sadece şehir içinden mi fuar alanına  ziyaretçi taşımayı düşünüyorsunuz, demekten gerçekten kendimi alamadım!  Şehrimize tarım fuarı için kendi araçları gelen ziyaretçiler için tüm şehir dışı girişlerden itibaren fuar alanına kadar yönlendirme levhaları olabilir mi?  Şehrimize diğer ulaşım araçları ile gelecek olan ziyaretçiler için özellikle ve öncelikle, Havalimanı,  Otogar ve Hızlı Tren garından,  Tarım Fuarı alanına belli saatler arasında ring yapması için ikişer adet belediye otobüsü konulabilir mi? Ne kaybederiz veya neler kazanabiliriz? Bence  şehir adına çok şey kazanılabilir! Denemekte ve hayata geçirmekte çok faydalar olacağını da düşünüyorum! Ne dersiniz?

 

Yayınlayan

ahmetunver

Ahmet Ünver; İletişim Uzmanı; İletişim, Kurumsal İletişim, Halkla İlişkiler, Reklam, Marka, Marka Yönetimi, Marka İletişimi, Kurumsal İtibar, Kurumsal İtibar Yönetimi

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.