Dijital Cüzdan ve Dijital Kimlik Dönemi Başlıyor!

Dünya, 1980’li yıllarda kalite, 1990’lı yıllarda yeniden yapılanma, 2000’li yıllarda dijitalleşme ve 2010’lu yılların sonuna doğru dijital dönüşüm konularına odaklanmıştır!

Dijitalleşme olmadan dijital dönüşümden bahsetmek mümkün değildir! Kurum ve şirketler, yeniden yapılandırma çalışmalarının ardından iş süreçlerini, yazılım platformları aracılığı ile elektronik ortamlara taşıyarak dijitalleştirmektedir!

Yıllardır internet bankacılığı hizmeti verildiği halde, toplumun büyük bir bölümü hala bankaya giderek işlemlerini yapmaktadır! İnternet bankacılığını kullanmak, kullananlar için bankacılık sürecinde bir dijital devrim ve dönüşümdür!

Saatlik toplantılar için insanlar şehirlerarası veya ülkelerarası seyahat etmek zorunda iken, görsel ve sesli video konferansı ile hizmet veren çevrimiçi toplantılar düzenlemek daha verimli olmaktadır!

İnternet üzerinden yapılan market ve diğer alışverişlerde büyük bir artış gözlenmektedir! Dünyanın dört bir yanında, çalışanlar, evlerinde kalarak, işlerini de ofisteymiş gibi uzaktan yapabilmektedir!

Dünyanın eskisi gibi olmayacağını ve sosyal, siyasi, kültürel, ekonomik ve dijital değişimlerin olacağını, yazılarımızda her daim vurgulamaya çalışıyoruz! Peki, NELER olmaktadır?

Dijital cüzdan; Kredi ve banka kartlarının veya ön ödemeli kartların tek bir yere tanımlandığı elektronik bir sistemdir.

E-Cüzdan ile kart sahipleri kart bilgilerini güvenli bir şekilde ekleme, saklama, güncelleme ve iptal edebilmektedir. Bir bilgisayarla çevrimiçi satın alma veya bir mağazadan bir şey satın almak için bir akıllı telefon kullanma da olabilir.

Kart sahipleri ödeme sayfasında tanımlı kartlarını güvenli, kolay ve pratik bir ödeme deneyimini yaşar!

Dijital cüzdan; kart bilgilerini bulutta, kendi sistemlerinde saklayan ve genelde internet üzerinden alışverişlerde kart bilgisi girmeden ödeme yapılmasını sağlayan çözümlere verilen genel isimdir!

Bir kişinin banka hesabı dijital cüzdanla bağlantılı olabilir ve ayrıca sürücü belgesi, sağlık kartı, sadakat kartı ve diğer kimlik belgelerini telefonunda saklayabilir.

Bir dijital cüzdan hem bir yazılım hem de bilgi bileşenine sahiptir. Yazılım, kişisel bilgiler ve gerçek işlem için güvenlik ve şifreleme sağlar.

Bilgi bileşeni temel olarak kullanıcı girişi bilgilerinin bir veri tabanıdır. Bilgi, gönderim ve fatura adresi, ödeme yöntemleri ve kredi kartı numaraları, son kullanma tarihleri ve güvenlik numaraları gibi bilgileri içerir.

Çevrimiçi satın alınan mallar ve hizmet için ödemeler; bir istemci taraflı dijital cüzdan kurulum gerektirir ve kullanımı kolaydır. Yazılım yüklendikten sonra, kullanıcı tüm ilgili bilgileri girer ve dijital cüzdan kurulmuş olur!

Dijital cüzdan, kullanıcılara, bilgilerini güvenli ve doğru bir şekilde aktarma seçeneği sunar!. İşlemler, basitleştirilmiş yaklaşım, kullanılabilirlik ve müşteri için daha fazla fayda sağlar!

Dijital cüzdan genellikle ödeme kartının ayrıntılarını web sitesine geçirmediğinden, işlemlerin güvenliğini de artırabilir!

  • Peki, Yeni dönemde, insanlığı, nasıl bir dijital dünya düzeni beklemektedir?
  • Dijital takip sistemleri üzerinden her hareketi ve hatta her düşündüğü dahi bilinebilen, tespit ve kontrol edilebilen KÖLE bir insanlık mı hedeflenmektedir?
  • Yoksa, Şah damarından daha yakın olmaya ve yeryüzü Tanrılıklarını dijital olarak resmileştirmeye mi çalışmaktalar?
  • Son dönemde patlak veren küresel olay ve olguların arka planında, böyle bir hazırlığın işaret fişeklerini görür gibiyiz!

Peki, böyle bir durum ya da geleceğe doğru, iman ehli neler yapmaktadır? Dünyalık vehn peşinde midir? Dünyalık makam mevki para pul iktidar ve güç hırsı tüm manevi kanallarının kapanmasına mı vesile olmuştur?

Onlar; kulakları var, duymazlar! Gözleri var, görmezler! Kalpleri var, işitmezler, uyarı ve ikazları, bunu mu ifade etmektedir?

Türk Devleti, Kadim Türk Devlet Aklı nezaretinde, Dijital LİRA – Dijital Cüzdan ve Kimlik vb. her türlü planlama ve hazırlıklarını, yeni döneme göre dizayn etmekte midir!

Türk Devleti; 2053 ve 2071 kızıl elma hedeflerine doğru adım adım ilerlemektedir!. İçerideki tüm küresel işbirlikçi ekol temsilcileri bir bir tasfiye edilecektir!

Yayınlayan

ahmetunver

Ahmet Ünver; İletişim Uzmanı; İletişim, Kurumsal İletişim, Halkla İlişkiler, Reklam, Marka, Marka Yönetimi, Marka İletişimi, Kurumsal İtibar, Kurumsal İtibar Yönetimi

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir