Serbest Bölgeler Ne İŞE Yarar?!

Dün sabah; AK Parti il teşkilatı tarafından tertip edilen, istişare ve değerlendirme toplantısında bulunduğumuzu ifade eden, sosyal medyada bir paylaşımda bulunmuştum.  Toplantı için emeği geçen tüm teşkilat mensuplarına,  katılımcı belediye başkanları, milletvekilleri, teşkilat başkan ve yöneticilerine da hassaten teşekkürlerimi sunarım.

2018 yılının kadim şehir için daha güzel çalışmalar ve yatırımlara da vesile olmasını dilerim. Paylaşımın akabinde sanayici dostlarımız; Toplantıda halen bulunuyorsan, katılımcı milletvekilleri ve yetkililere, Konya  ‘serbest bölgesi’ kurulması hakkında ve Karaman serbest bölgesinin de faaliyete geçtiğine dair, almış oldukları duyum ve bilgiler çerçevesinde, soru sorabileceğim konusundaki taleplerine  muhatap oldum!  Tabii ki toplantıyı terk etmiş olduğumuz için özellikle sanayici dostumuz ve abimiz adına, gazeteci duyarlılığı çerçevesindeki sorumuzu da muhataplarına, köşemizden soralım diye düşündüm!

Peki, nedir Serbest bölge? Serbest bölgelerin ülke ve bulundukları şehir ekonomisine katkıları nelerdir, kabaca incelemeye çalışalım! Genel olarak serbest bölgeler; ülkede geçerli ticari, mali ve iktisadi alanlara ilişkin hukuki ve idari düzenlemelerin uygulanmadığı veya kısmen uygulandığı!

Sınai ve ticari faaliyetler için daha geniş teşviklerin tanındığı ve fiziki olarak ülkenin diğer kısımlarından ayrılan yerler olarak tanımlanabilir!  3218 sayılı Serbest Bölgeler Kanunu’nda serbest bölgelerin kurulması ve işletilmesindeki temel amaçlar; ihracata yönelik yatırım ve üretimi teşvik etmek, doğrudan yabancı yatırımları ve teknoloji girişini hızlandırmak, işletmeleri ihracata yönlendirmek ve uluslararası ticareti geliştirmek olarak sıralanmıştır.

Serbest bölgeler; Bulundukları ülke ekonomilerine sağladıkları katkıların yanında, esnek ve çağdaş idari yapılarıyla dış ticarete yönelmek isteyen firmalara modern ve gelişmiş bir yatırım ortamı sağlayan serbest bölgeler lojistik merkezler olarak ülkemizde de önemlerini artırmaktadırlar.

Serbest bölgelerin bulundukları illerde,  yatırım, teşvik ve ihracat alanlarında diğer illere kıyasla bir adım sürekli olarak önde olmuştur. Konya ölçeğinde bulunan, Kayseri, Denizli ve Gaziantep illerimizin ihracat rakamlarını göz önünde bulundurduğumuzda, Konya gibi gelişmekte olan bir il için serbest bölgenin ne kadar acil ve önemli olduğu da anlaşılacaktır.

Konya’nın ihracat rakamlarını nasıl beş milyar dolara çıkaracaksınız? Yazımızın başlığındaki sorumuzu tekrardan soralım! Serbest bölgeler ne işe yarar? Serbest bölge,  Konya ölçeğinde bir şehir için elzem bir durumda iken neden ve nasıl Karaman’a kaydırılmış veya kaptırılmıştır? Yoksa yetkili kurum ve kuruluşlarımız tarafından hiç bir girişimde bulunulmamış mıdır?  

Konya’da serbest bölgenin kurulabilmesi için öncelikle, şehrin ileri gelenleri tarafından bir mütevelli heyetin kurulmuş olması gerekmektedir!  Peki, Konya’da  serbest bölge kurulması  için böyle bir oluşum var mıdır? Tabii ki yoktur! Bu mütevelli heyetin kurulması akabinde, Bakanlığa Konya ilinde bir serbest bölgenin kurulmasının ihtiyacı için de başvuru girişimlerinin olması ve takibinin de yapılması gerekiyordu! Peki, var mıdır böyle bir müracaat, başvuru ve fikri takibi? Tabii ki bu da yoktur! Argo ifadesi ile Ağlamayana mama verilmediği gibi!

Konya şehrinde bulunan, tüm yöneticiler ve yetkililer, serbest bölge için derslerine çalışmamışlar, hazırlık yapmamışlar, talepte bulunmamışlar ve bakanlıkta bu yönde bir çalışma da yapmamıştır! Doğal olarak tabii ki! Doğa, hiçbir zaman boşluk kabul etmediği gibi! . Karaman ili yöneticileri şehrin geleceği ve sanayinin de gelişimi adına,   serbest bölgenin kurulması için gerekli olan  aşamalar, girişimler ve  çalışmalarını yapmış, sonunda da Karaman’da  kurulmasının onayı da Bakanlıktan alınmıştır. Çalışmışlar ve emeklerinin de karşılığını almışlar! Emeği geçen tüm yetkililer ve personeline buradan teşekkürlerimi ve tebriklerimi sunar, başarılarının devamını dilerim.

Yayınlayan

ahmetunver

Ahmet Ünver; İletişim Uzmanı; İletişim, Kurumsal İletişim, Halkla İlişkiler, Reklam, Marka, Marka Yönetimi, Marka İletişimi, Kurumsal İtibar, Kurumsal İtibar Yönetimi

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir