Basın İlan Kurumu Dijitale Dönüşüyor!

Basın İlan Kurumu, ismi ile müsemma,  reklam ve ilan işlemlerini düzenleyen, yarı resmi bir devlet kurumudur. Ulusal ve yerel ölçekteki yayın yapmakta olan tüm gazeteler için resmi ilan veren kurumlar ile anlaşmalar düzenler ve bunların dağıtımını da organize eder. Son günlerde teknolojinin gelişmesi ile yerel ve ulusal yayın yapan gazetelere ilan dağıtım ve servis işlemlerini de tamamen internet ortamında yürütmeye çalışmaktadır.  Basın İlan Kurumu, teknolojinin gelişimi işe birlikte çalışma ekibi olan tüm medya çalışanlarına yönelik olarak, eğitim programları, yazılım çalışmaları, seminer ve diğer benzeri programlar tertip etmektedir.  Kurumun tertip etmekte olduğu bu seminer programları ile geleneksel medyanın öneminin azalacağına veya yok olacağına dair olan öngörüye karşılık bir tedbir alıyor desek de yanlış olmaz! Burada emeği geçen Basın İlan Kurumunun tüm idari birim ve teknik personeline de takdir ve teşekkürlerimi sunarım.

Medya nedir, geleneksel medya ve yeni medya kavramlarını kabaca incelemeye çalışalım! Bilgi ve içeriğin insan topluluklarına aynı anda aktarılmasını sağlayan tüm görsel ve işitsel araçlara medya denir.  İnsanlar, medya vasıtası ile tüm dünyada yaşanan gelişmelerden ve üretilen bilgiden haberdar olur. Hızla gelişen teknoloji sayesinde çeşitlenen iletişim araçları ile birlikte, asırlardır kullanılan yazılı ve görsel medya araçları geleneksel olarak adlandırılmasına sebep olmuştur.  Geleneksel olarak kabul edilen medya araçlarının içerisinde;  gazete, dergi, radyo ve televizyon gibi medya organları bulunur.  İnternet bağlantısı olan,  çevrim içi herhangi bir akıllı cihazla  (Bilgisayar, Akıllı Telefon, Tablet)  yer ve mekandan bağımsız olarak erişilebilen sanal ortamı da yeni medya olarak isimlendiriyoruz.

Yeni medyanın kullanıcılarına sağladığı faydalara şöyle bir baktığımızda; Yeni medya tamamen dijital bir alan olup, ortamda bulunanlara yüksek iletişim ile etkileşim olanağı sunar! Yeni medya internet alt yapısını kullanması nedeniyle geleneksel medyaya göre oldukça farklıdır! Yeni medyada maliyetler düşüktür! Yeni medya çift kanallıdır! Yeni medya kullanıcıları yapılan bir habere ya da reklama anında yorum yapabilir! Yeni medyada reklamları istediğiniz hedef kitleye rahatlıkla ulaştırabilmeniz mümkündür! Yeni medyada yaptığınız hataları hızla telafi edebiliriz! Hatalı bir haber mi yaptık, geleneksel medya olduğu gibi bu hatayı düzeltmeniz için ertesi günü beklemeniz gerekmez, anında düzeltme yapabiliriz! Dünya’da yaşanan gelişmelerden anlık olarak haberdar olabiliriz.

Türkiye’de ki yeni medya alışkanlıkları raporuna kabaca bir baktığımızda ise Türkiye’de 48 milyon internet ve 70,91 milyon mobil hat kullanıcısı bulunuyor. İnternet kullanıcı sayısı bir önceki yıla göre 2 milyon artış göstermektedir. Dijital içeriğe ulaşımda, yüzde 75 akıllı telefon, yüzde 51 bilgisayar, yüzde 17 tablet,  yüzde 5 internet bağlantısı olan TV’ler tercih edilmektedir. Ülkemizde, günlük sosyal medya  kullanım ortalaması 3 saat 1 dakikadır.   Kullanılan sosyal medya siteleri;  Youtube, facebook, instagram, twitter, linkedin.  En çok kullandığımız mesajlaşma uygulamaları ise Whats App, FB Messenger, Skype.  Akıllı cihazlarımıza, Whats App, Face book, FB Messenger, Instagram ve Snapchat uygulamalarını da indiriyoruz.

Türkiye geneli internet ve mobil hat kullanım raporlarını dikkat aldığımızda, özellikle de geleneksel medya olarak yerel medyanın hayatta kalabilmesi ve devamlılığını sürdürebilmesi için internet siteleri ve dijitale, daha ağırlık ve önem verilmesi gerekmektedir. Yerel medyadaki haber sitelerinin günlük içerik yüklemesi ve haber güncellenmesi, internet sitelerinin günlük tıklanma oranları ve sitelere de erişimlerin arttırılması için gerekli altyapı çalışmalarına hız vermelidir. Basın İlan Kurumu, geleneksel medya reklamları yanında,  kurumsal firmaların ülkemizin en ücra köşedeki bir hedef kitlesine ve kullanıcısına daha kolay bir şekilde erişim sağlayabilmesi için, özel sektör kurumsal firmalar ile dijital reklamcılık ve internet reklamları alanında bir yazılım çalışması ve anlaşma içerisine de girmiştir. Yerel ölçekte,  bu yeni duruma hazır olan geleneksel medya kurumları ve haber sitelerinin reklam alanları ve reklam konusunda biraz daha rahatlama sağlayacağı kanaatindeyim. Basın ilan kurumuna, yerel medya ve geleneksel medya haber sitelerimizin daha uzun soluklu olarak bu ülkeye ve millete hizmet edebilmeleri noktasında almış oldukları böyle bir  karar ve çalışmalarından dolayı teşekkürlerimi sunar, başarılar dilerim.

Yayınlayan

ahmetunver

Ahmet Ünver; İletişim Uzmanı; İletişim, Kurumsal İletişim, Halkla İlişkiler, Reklam, Marka, Marka Yönetimi, Marka İletişimi, Kurumsal İtibar, Kurumsal İtibar Yönetimi

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.