Devletin TEMELİ; Adalet ve Ehliyet!..

        

Adalet ve nizam devletin temelidir! Adalet olmadan devlet varlığını belki bir dönem fakat ilelebet devam ettiremez! Türk; Adalet dağıtan ve Hakikat ehli demektir! Adaletin olmadığı durumlarda zulüm var demektir! Zulüm ile ABAD olunamaz! Kısa bir süre için  sadece olduğunuzu zannedersiniz!..

Adaletin olmadığı toplumlarda, kaos ve karmaşa hakim olur! Adaletin olmadığı toplumlarda, sosyal barış temin edilemez! Adaleti temsil eden devlet memurları, hem işlerinde vatandaşa ve hem de emrindeki çalışanlara karşı adaletle hükmetmelidir!

Devletin memuru konumundaki kişi, dünyevi çıkar veya başkaca kişisel kaygılar ile vatandaş ve çalışanlara zulüm edilemez! Böyle bir davranışın hem bu dünyada ve hem de diğer âlemde cezası vardır! Peki, böyle bir davranışı sergileyen kişiler cehaletinden mi yoksa devletine ihanetinden dolayı bunları yapmaktadır!. Mezkûr olgular, devletin bekası ve devlet sistematiğine de zarar verdiğini unutmamalıyız!

Devletin dini adalettir, adaleti olmayan devlet dinsizdir, diyeceksiniz! Hem din adına ve hem de Müslim olduğunuzu da iddia ederken, ADALET ve HAKİKATE mugayir işler ve davranışlar sergileyeceksiniz!  Peki, bu Zulüm değil midir?!. Bu nasıl bir din, dindar kişi  ve Müslümanlık anlayışıdır!

Büyük Selçuklu Devlet Veziri Nizam-ı Mülk Siyasetnamesinde; İşinin ehli ve gayretkeş, liyakatli ve  takdire şayan, tecrübeli nice kişi atıl bırakılarak bir köşeye atılmıştır!. Ne idüğü belirsiz, usul erkân bilmez, kör cahiller nice vazifeyi uhdesine almıştır!. İşinin erbabı, soylu soplu, eline beline diline sahip, özellikle devlete makbul hizmetleri geçmiş, yararlıklar göstermiş ve  dirayetli kimselerin bir kenarda işsiz güçsüz durması akla ziyandır, diyor!.

Nizam-ı Mülk;  İşinin ehli kişi, şayet işi tevdi ettiğim görevi almakta tereddüt ya da reddederse, cebren bu vazifeyi ona yüklerdim!. Böylece hem mala ziyan gelmemiş hem reayanın huzuru muhafaza edilmiş olur!. Bugün bu töre; kişilerin, siyasi, ırk, cemaat ve başkaca cahiliye taassuplarından kaynaklı bozulmuştur! Neden acaba?!.

Hadis-i şeriflerde;  İşinin ehli olmayana, layık olmayana, İş ve görev tevdi edildiği,  verildiği zaman, kıyameti bekleyiniz! Emanet zayi edildiğinde kıyametin kopmasını bekleyin, buyrulur!.

Ya Resulallah, emanetin zayi edilmesi nasıl olur, denince;  Görev ehlinden başkasına verildiği zaman kıyameti bekleyin,  buyurdu!.

Emanete riayet edilmezse, zekât zorla verilirse, ilim, dine hizmet için değil de, para ve makam için öğrenilirse!. Fasık ve ehil olmayanlar işbaşına getirilirse!. Kötülüğünden korkup zalime hürmet edilirse, o zaman çeşitli belaya maruz kalırlar!.

Mekke’nin Fethinden önce Mekke’nin anahtarı Osman Bin Talha’dadır!. Kendisi Kâbe’nin temizliğini ve bakımını yapar!. Bu esnada Osman Bin Talha Müslüman değildir!. Peygamberimiz (asm) içeri girmek istediğinde; Hz. Ali anahtarı ondan alır ve içeri girerler!. Peygamberimizin (asm) amcası Hz. Abbas Kâbe’nin anahtarının kendisine verilmesini rica eder!

Peygamberimiz (asm) anahtarı amcasına verir!. O esnada bir ayet iner!. Ayette şöyle buyrulur! Allah Teala size emanetleri ehline vermenizi ve insanlar ( bizden mi diye sormadan) arasında hükmettiğiniz vakit ADALETLE hükmetmenizi emreder! (Nisa – 58)

Peygamberimiz (sas); Ey Osman! İşte Kabe’nin anahtarı! Bu gün iyilik ve vefa günüdür!. Sen cahiliye zamanında bu vazifeyi layıkıyla yaptın, inanıyorum ki şimdi daha güzel şekilde yaparsın, buyurdular ve anahtarı herkesin huzurunda ona teslim etmiştir! Bu büyüklüğü ve ADALETİ   gören Osman Bin Talha hemen Müslüman olur!.

Hz. Mevlana; Adalet, bir şeyi yerli yerine koymaktır!. Adalet, ağaçlara su vermektir!. Adalet, bir nimeti yerine koymaktır! Yani hakkı hak sahibine vermektir!. Adaletsizlik ve Zulüm, dikene su vermektir!. Adaletsizlik ve Zulüm, Bir şeyi layık olmayana vermek ve bir şeyi konmaması gereken yere koymaktır!.  Adalet ve Zulüm, hakkı hak sahibine vermemektir!. Bu hal de sadece belaya ve felakete kaynak olur, buyurur!

Yayınlayan

ahmetunver

Ahmet Ünver; İletişim Uzmanı; İletişim, Kurumsal İletişim, Halkla İlişkiler, Reklam, Marka, Marka Yönetimi, Marka İletişimi, Kurumsal İtibar, Kurumsal İtibar Yönetimi

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir