Kurumsal İTİBARI Yönetmekten Başka!

Kurum ve Markalar için Kurumsal Yönetim ve Kurumsal İletişim departmanı yöneticilerinin, Marka Yönetimi ve Marka İtibarını korumak ve yönetmekten başkaca, önemli bir işleri olamaz! Nasıl yani dediğini duyar gibiyim!

İletişim, diğer meslek dalları gibi eğitim sistematiği ve uzmanlık isteyen bir meslek ve bilim dalıdır. Dünyada; Bilim ve meslek olarak tanımlandığı için Lisans eğitim kurumları açılmıştır. Lisans eğitimleri akabinde, bu alanda uzmanlaşmak ve derinleşmek için yüksek lisans ve doktora yapar.

Her mesleğin kendine göre incelikleri olduğu gibi İletişim mesleğinin de, incelikleri ve uzmanlık alanları, vardır.

Herkes her işi yapamaz; her işi yaparım – ne iş olsa yaparım, abi formatındaki kişilerin olduğu gibi!

Herkes her işi yapamaz; Hele bir de uzmanlık isteyen iletişim gibi bir alanı yapmamalıdır! Meslek ve bilim onuru, saygınlığı adına!

Kişiler, Sağlıkla ilgili bir sorunu veya sıkıntısı olduğunda, nasıl işin uzmanı arıyor ve gidiyorsa! Kalp ile ilgili bir sıkıntıda, fizik tedavi doktoru aramadığı gibi!

Kurumlar, İletişim sorunları ve iletişim krizlerinde uzmana gitmediği ve uzmanı ile çalışmadığı takdirde, sonuçlarına katlanmak zorundadır! Hayatın her anında krizler vardır.

Krizleri yok sayamayız! İletişim krizlerini de, görmezden gelinemez ve yok sayılamaz! Trafikte bir kaza olduğunda nasıl çözüm aranıyorsa, iletişim kazaları ve krizlerinde de çareler aramak gerekir!

Aksi halde kurumsal algı, kurumsal itibar, kurumsal marka ve kurumsal makam zarar görebilir. Kurumsal yapılar için kurumsal itibarı yönetmek çok önemlidir.

Kurumsal yönetim ve yöneticilerin, Kurumsal itibarı yönetmekten başka ne gibi mühim işleri olabilir ki?! Binalar satın alınabilir ve İnşa edilebilir! Fakat yerle yeksan olan Kurumsal ve Marka İtibarını, yeniden satın alamaz ve inşa edemezsiniz!

Kurumsal ve Marka itibarı, kurumlar için vazgeçilemez bir fonksiyondur!

İletişim; Ortak simgeler yoluyla sosyal paydaşlar asarında bir anlam yayma ve oluşturma etkinliğidir. Her şey iletişim halindedir.

Birileri iletişimi, sadece, EMİR ve TALİMAT VERMEK – SORGULAMAK olarak algılamaya devam etse de! Böyle bir iletişim ortamında, doğal olarak İLETİŞİM KRİZLERİ zuhur edecektir! Kaza geliyorum demez! İletişim krizleri hiç demez!

Kurumsal İletişim; Kurumların stratejik iş hedefleri doğrultusunda tüm iletişim süreçlerinin bütünleşik bir şekilde yönetilmesidir!

Küreselleşme ile birlikte artan rekabet, pazarlama iletişimi, itibar yönetimi, algı yönetimi, kriz iletişimi, halkla ilişkiler ve iç iletişim gibi iletişimin çeşitli alanları arasındaki sınırların kaybolması sebebiyet vermektedir!

Kurumsal iletişim, bir yönetim destek fonksiyonu olmaktan çıkarak, iş stratejilerinin oluşturulmasında etkin rol oynayan stratejik bir kurumsal fonksiyon haline dönüşmektedir.

Kurumsal İletişim başlığı altında görülebilen diğer İletişim fonksiyonları; Kurumsal İtibar Yönetimi, Lider / CEO İletişimi, Kriz yönetimi, Gündem Yönetimi, İç İletişim, Kurumsal Sponsorluklar, Etkinlik Yönetimi, Medya İlişkileri, KSS (Kurumsal Sosyal Sorumluluk), Kurumsal Algı Yönetimi, Kurumsal Kimlik, Pazarlama İletişimi, Spor-Sanat Faaliyetleri Yönetimi vb.

Kurumsal itibar; Bir kurumun görünen yüzü ile ilgili tüm materyallerin, sosyal paydaşlar üzerinde bıraktığı izlenimlerin toplamıdır!

Kurumsal itibar; bir kurumun muhatap olduğu kişi ve kurumlar tarafından gördüğü ve sahip olduğu değerdir. Diğer bir ifade ile sosyal paydaşlar arasındaki güvendir.

Kurumsal itibar; bir kurumun hissedarları, müşterileri, çalışanları, sosyal kurumlar ve kamuoyunda oluşan algılar ve güvenin toplamıdır.

Bina veya diğer maddi varlık ve imkanlarınız kadar değil, İTİBARINIZ kadar var olabilirsiniz!

Kurumsal itibar; bir kurumun en önemli ve değerli varlığıdır! İyi bir kurumsal itibarın faydaları; 1-) Müşterilerini daha kolay etkiler. 2 -) Marka sadakatini artırır. 3 -) Kolay ve ucuz kredi bulur. 4 -) Rekabet avantajları sağlar. 5 -) Tedarikçiler daha kolay elde tutulur. 6 -) Kurumsal yapı daha etkin hale gelir. 7 -) Eğitim kurumları için daha fazla ve kolay bir şekilde tercih edilmesini sağlar. 8 -) Kaliteli eleman bulması kolaylaşır. 9 -) Sosyal paydaşlar üzerinde tam bir GÜVEN tesis eder!

Yayınlayan

ahmetunver

Ahmet Ünver; İletişim Uzmanı; İletişim, Kurumsal İletişim, Halkla İlişkiler, Reklam, Marka, Marka Yönetimi, Marka İletişimi, Kurumsal İtibar, Kurumsal İtibar Yönetimi

“Kurumsal İTİBARI Yönetmekten Başka!” üzerine 2 yorum

  1. Ahmet bey sizi ilkeli gazeteciliğiniz, dürüstlüğünüz, her ne olursa olsun haksızlığa karşı dik duruşunuz ve kaleminizi güçlü kılan bu hasletlerinizden dolayı çok büyük bir takdirle takip etmekteydim, lakin Konya Teknik ünv. İle ilgili yazdığınız yazıyı kaldırıncaya kadar, sahi ne oldu da siz o yazıyı kaldırdınız, hani sizin ilkeli duruşunuz, hani dürüst gazetecilik, hepsi bir yere kadarmış demek ki

    1. Ali bey;

      Öncelikle teşekkür ederim. Hacker saldırılarını nasıl anlatabilsem ki?! Yazıyı kaldırmak gibi bir durum söz konusu değil! Ben KAMU ve KAMUOYU adına bir konuyu gündeme taşıdım! Ben kavganın bir tarafı değilim! Sadece benim üzerimden mermi sallanmasına izin vermem! Beni de ilgilendirmez! YARGI devreye girmiş ise…

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir