Covid ve Dijital bir Dünya!

COVID-19 pandemisinden sonra, hayatın normale dönme aşamalarını kapsayan yeni sürece şirket ve kurumlar, yenilik üreterek veya önlemler alarak uyum sağlamaya çalışmaktadır!  Planlı yapılandırılmış önlemler ile günlük yaşam ve iş hayatı, dijital yeni normali belirlenmektedir! Kurum ve şirketler, ya süreçlerini dijital yeni normale uyarlamak ya da evden çalışarak devam edecektir!

2020 yılı, kurum ve şirketler için zorlu bir yıl olmuştur!  Ekonomik zorlukların yaşandığı, esneklik ve otomasyon, kurum ve şirketler için daha önemli hale gelmektedir! Kurum ve şirketler, yönetim ve üretim süreçlerinde,  yeni çözümlere ihtiyaç duymaktadır!  Bu çerçevede, otomasyon ve dijitalleşme,  şirket, kurum ve bireyler için önemi artmaya devam etmektedir!

Kurum ve şirketler, ürün, hizmet ve verimli süreçlere yönelik artan kalite taleplerinin yanı sıra, nitelikli iş gücü sıkıntısı ile karşı karşıya kalmaktadır! Aynı zamanda maliyetlerin azaltılması, iş yerinde çalışan sağlığı ve güvenliğinin de garanti altına alınması söz konusudur! Pandemi döneminde, dar alanlarda çalışabilen ve son teknolojiye sahip robotlar, her büyüklükteki şirkete esnek üretim ve üretimin de devam etmesine imkân sağlamaktadır!

Dijitalleşme ve otomasyon COVID-19 ile hız kazanmıştır! COVID-19, hem geleceğin çalışma biçimleri, hem de dijitalleşme ve otomasyon alanlarındaki gelişmelere ivme kazandırmaktadır! Makro ve mikro trendler, yeni teknolojilerin kullanımı, büyüyen e-ticaret ve sürdürülebilirlik konularında önemli bilgiler vermektedir!

COVID-19, kurum ve şirketlerdeki otomasyon ve dijital değişikliklerin hızlı gerçekleşmesini sağladığı ve bazı sektörlerdeki dijitalleşme çalışmalarını da birkaç yıl ileri taşıdığı üzerinde durulmaktadır!

Dünya, 1980’li yıllarda kalite, 1990’lı yıllarda yeniden yapılanma, 2000’li yıllarda dijitalleşme ve 2010’lu yılların sonuna doğru dijital dönüşüm konularına  odaklanmıştır!

Dijitalleşme olmadan dijital dönüşümden bahsetmek mümkün değildir! Kurum ve şirketler, yeniden yapılandırma çalışmalarının ardından iş süreçlerini, yazılım platformları aracılığı ile elektronik ortamlara taşıyarak dijitalleştirmektedir!

Yıllardır internet bankacılığı hizmeti verildiği halde, toplumun büyük bir bölümü hala bankaya giderek işlemlerini yapmaktadır! İnternet bankacılığını kullanmak, kullananlar için bankacılık sürecinde bir dijital devrim ve dönüşümdür!  Birileri bu imkân ellerinden alınsa, bankacılık hizmetlerinin kullanımı anlamında,  dünyanın sonu gibi bir durum olacağı kabul edilmektedir!

Saatlik toplantılar için insanlar şehirlerarası veya ülkelerarası seyahat etmek zorunda iken, görsel ve sesli video konferansı ile hizmet veren çevrimiçi toplantılar düzenlemek daha verimli olmaktadır! Bu platformlar kullanılarak çocuklar, aileleri ile birlikte,  evlerinde çevrimiçi eğitimlerine devam etmektedir!

Eğitim ve toplantılar için teknolojik imkanları kullanmak dijital bir dönüşümdür!  Pandemi döneminde İnternet üzerinden yapılan market ve diğer alışverişlerde büyük bir artış gözlenmektedir! Bu anlamda İnternet alışverişlerinde büyük bir değişim ve dönüşüm yaşanmaktadır! Yaşadığımız bu zorlu pandemi döneminde, dünyanın dört bir yanında,  çalışanlar, evlerinde kalarak,  işlerini de ofisteymiş gibi uzaktan yapabilmektedir!

Yayınlayan

ahmetunver

Ahmet Ünver; İletişim Uzmanı; İletişim, Kurumsal İletişim, Halkla İlişkiler, Reklam, Marka, Marka Yönetimi, Marka İletişimi, Kurumsal İtibar, Kurumsal İtibar Yönetimi

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir